فیله ماهی انگلیسی

مناسب برای: شام , ناهار

زمان کل: 2:00
زمان پخت: 0:30
تعداد نفرات: 2
زمان آماده سازی: 1:30

موارد مورد نیاز

  • فیله ماهی 350 گرم
  • 2 پیمانه آرد معمولی
  • 2 پیمانه شیر
  • آب ( به مقدار لازم )
  • 1 چانه مایه خمیر
  • نمک
  • سیب زمینی (برای 1 یا 2 نفر)
  • روغن (برای سرخ کردن)

دستور پخت

  • آرد را در یک غذا ساز نسبتا بزرگ ریخته و شیر را به آن اضافه میکنیم.در ابتدا آرد و شیر را خوب با یکدیگر مخلوط کرده و در همان حال آب را کم کم به آن اضافه می کنیم.نباید آب را یکجا به آن اضافه کرد.حالت هم زدن را تا زمانیکه تمام آرد و مواد اضافه شده کاملا با هم ترکیب شده و غلظت و قوام یکنواخت پیدا کند ادامه می دهیم.سپس نمک و مایه خمیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.دستگاه را خاموش کرده و 1 تا 1 ساعت و نیم مواد بدست آمده را در حالت استراحت در یک مکان گرم قرار می دهیم.
  • برای درست کردن چیبس سیب زمینی ها را پوست کنده و به اندازه های مساوی تکه تکه کرده و آنهارا شسته و میگذاریم تا کاملا خشک شوند.سپس آنها را در یک ظرف دسته دار عمیق که حاوی روغن داغ می باشد یه مدت 5 دقیقه قرار می دهیم.سپس آنها را از روغن خارج کرده و با یک قاشق شیارهایی روی آنها ایجاد کرده و به مدت 10 دقیقه در یک ظرف فلزی قرار داده تا خنک شوند و این شیار ها را به خود بگیرند.دوباره آنها را به مدت 7 تا 10 دقیقه در روغن ریخته تا کاملا طلایی شوند و راحت قابل جویدن باشند.نمک را هم که چاشنی آن است روی آن می ریزیم.
  • ماهی را در داخل مایع آرد غلتانده و خوش با آن پوشش میدهیم بعد در روغن می گذاریم تا سرخ شود و به طور منظم آنها را برمیگردانیم تا هر دو طرف آنها کاملا سرخ شود.سپس آنها را از روغن خارج کرده و نمک روی آن میریزیم و با چیبسی که درست کرده ایم میل می کنیم.

موارد مشابه

کوکوی سیب زمینی با تن ماهی

مناسب برای وعده: افطاری , شام , عصرانه , ناهار
مواد مورد نیاز: تخم مرغ , تن ماهی , سیب زمینی

دستور پخت

پلو میگو جنوبی

دسته بندی: پلو , غذای دریایی
مناسب برای وعده: شام , ناهار
مواد مورد نیاز: برنج , تمر هندی , سیر , گشنیز , میگو

دستور پخت

خوراک مرغ و برنج رژیمی

دسته بندی: پلو , خوراک
مناسب برای وعده: شام , ناهار
مواد مورد نیاز: برنج , ذرت , سس سویا , کلم بروکلی , مرغ , موسیر

دستور پخت

مجبوس با تن ماهی

مناسب برای وعده: شام , ناهار
مواد مورد نیاز: برنج , تن ماهی , سیب زمینی , فلفل دلمه‌‌ای , گوجه ‌فرنگی

دستور پخت